tisdag 14 maj 2013

Skissedilla #210

Hej!

Jag har hakat på Skissedillas skissutmaning denna vecka också. Titta gärna in HÄR för att se skissen och teamets läckra tolkningar av den.

Här är mitt bidrag:


Tokgillar detta foto på min systers äldsta son när han var liten och lånade mormor eller morfars läsglasögon. Jag har frågat honom om lov om jag fick visa det. Är mer noga med hans tillåtelse än med syrrans... :-)

När jag gjorde denna LO igår så var jag sjukt trött men kände att jag behövde lite scraptid för att få energi. Jag började med bakgrunden och när jag skulle torka några splashar med "fönen" så hamnade jag visst i lite andra tankar för plötsligt började det ryka väldigt... Jag höll på att sätta eld på papperet... Virrpanna!!!

Det är papper från MME och Echo park. Stencilen köpte jag på mässan i Gävle och Washi tapen blev inhandlat under helgens tripp till Stockholm. Jag satt lugnt på hotellrummet när min kompis, som fortfarande var ute och sprang i affärer, skickade en bild på MASSA rullar med washi tape. Jag bokstavligen flämtade och frustade där jag satt. Dessutom skulle butiken strax stänga men min vän var så snäll att hon sprang tillbaka och köpte lite rullar till mig. <3

Kram Åsa! 

1 kommentar:

  1. En riktig kul guttelayout. Kreativ bakgrunn og flott bruk av washi tape.
    Tusen takk for et stilig bidrag til skissedilla denne uken.
    Linda

    SvaraRadera